Kategóriák
A termékek könnyű átláthatósága érdekében korlátlan számú kategória, és alkategória létrehozható.
A termékkategóriák létrehozásával az értékesíteni kívánt termékeket lehet kategorizálni jellegük szerint. A kategória lista megjeleníthető kezdőlapi elemként illetve jobb vagy bal oldali dobozként a webáruház publikus felületén. Új termékkategória a kategória lista nézetben a hozzáadás gombra történő kattintással hozható létre.
Kategória lista oszlopok jelentései
ID
Az adott kategóriához tartozó azonosító szám. Ez a szám kizárólag a kategória rögzítését követően látható, a publikus felületen nem kerül megjelenítésre, belső azonosításhoz használandó. A lista oszlopban az ID kiírásra kattintva sorrendezhető növekvő illetve csökkenő sorrendbe a kategória listázás létrehozás időpontja szerint növekvő vagy csökkenő sorrendbe. Ez a sorrendezés nincs hatással a publikus felületen történő sorrendezésre.
Név
Kategória szöveges megnevezése.
Kategória lista oldalsó dobozban:
Szülő
Kategória fa besorolása. Amennyiben a szülő "gyökér", fő kategóriáról beszélünk nincs alárendelve másik termékkategóriának.
Alkategóriák
Az adott kategóriához tartozó alkategóriák listázási lehetősége.
Termékek
Az adott kategóriához tartozó termékek listázási, továbbá új termék rögzítési lehetősége.
Kategória megjelenítési sorrend
A le és fel nyilak segítségével a kategória publikus felületen történő pozíciója beállítható.
Új kategória létrehozása
Kategória lista nézetben a Hozzáadás gombra kattintással rögzíthető egy új kategória, vagy alkategória.
Új kategória rögzítése biztosított közvetlenűl a Webáruház > Kategóriák > + gombra történő kattintással is.
Szülő
Kategória besorolás kiválasztása. Fő kategóriaként történő megjelenítéshez válassza a "gyökér" besorolást.
Rövid név
Kategória megnevezése. Ez a név jelenik meg a kategória listában a webáruház publikus felületén is.
Bővebb név
Kategória adatlapon megjelenő név. Nem kötelező megadni!
Kép
Kategóriához tartozó kép, mely kategória listázástól, és besorolástól függően jelenik meg.
Fő kategóriaként történő alkalmazás esetén, a kép kizárólag középső, a tartalmi részen történő kategória listázás alkalmával jelenik meg. Ha az adott kategória alkategória, akkor az alkategória listában meg fog jelenni a rövid leírással együtt. A korábban rögzített kategória képet egy újabb kép feltöltésével lehet felülírni.
Linkelés
Adott kategória átirányítása egy url-re. Átirányítás esetén a http://-vel kezdődjön az url.
Rövid leírás
Az adott kategóriára vonatkozó szöveges ismertető.
Az itt megadott ismertető a kategória lista tartalmi részen történő megjelenítése alkalmával, továbbá alkategóriaként való alkalmazás esetén jelenik meg. A webáruház publikus felületének függvényében lehetnek eltérések a megjelenítési módokban.
Szöveg terméklista előtt
Az adott kategóriához rendelt termékek lista nézete előtt megjelenő szöveges tartalom.
Szöveg terméklista után
Az adott kategóriához rendelt termékek lista nézete után megjelenő szöveges tartalom.
18 év feletti tartalom beléptető
18-as beléptető oldal kerül megjelenítésre az opció bekapcsolásával az adott kategóriánál.
Ne szerepeljen az XML exportokban
Árukereső és megosztó oldalakhoz tartozó xml fáljlokba az opció bekapcsolása esetén nem kerül listázásra az adott kategória és termékei. Az xml fájlok az adminisztrációs felület Egyéb > Export/import > XML export webcímek menüpontban érhetőek el.
Csak bejelentkezve nézhető
Az opció bekapcsolásával csak regisztrált felhasználók által bejelentkezve nézhető az adott kategória tartalma.
Kiemelt termékek
Kategória termékeinek kiemelési lehetősége. A kiemelt termékek lista nézetben kiemelésre kerülnek az adott kategóriában.
A kiemelni kívánt termék a megjelenő terméklistából vagy a kereső segítségével választható ki. A kiemelni kívánt termékek kiválasztását követően az Űrlap elküldése gombra kattintással mentheti el a változtatásokat.
Tipp: a kategória kiemelt termékeinek listáját az egérrel történő "megfogást" követően szabadon sorrendezheti!
SEO - keresőoptimalizálás
Title
A keresők találati listáján ez a "kattintható", általában kékkel írt és aláhúzott kiírás.
Hossza lehetőleg legyen 5-10 szó. Ne cégnévvel, hanem az adott oldal, termék legfontosabb kulcsszavával kezdődjön, és csak arról szóljon, ne általános dolgokról, nyitólapon pedig a vállalkozás legfontosabb tevékenységeivel (a nyitólapon tehát már elfogadható az általánosabb szóhasználat).
Az itt megadottak az adott kategóriára vonatkoznak.
Tipp:keresőoptimalizálás alapok megismeréséhez látogasson el a http://startuzlet.hu/blog/keresooptimalizalas_alapok.html oldalunkra. További hasznos információk a keresőoptimalizálás témakörében a http://startuzlet.hu/oktatas címen olvasható.
Description
A keresőkben a találati listákon lehet, hogy ez a szöveg jelenik meg (a Google például más forrást is használhat a találati listán a description meta tag helyett), ezt látja a felhasználó, tehát azon túl, hogy a keresők nagy része figyelembe veszi az itt leírtakat, még a felhasználót is befolyásolhatja abban, hogy ránk kattintson. 250 karakter legyen maximum, és ne tartalmazzon olyan szavakat, amelyek az adott oldalon nem is szerepelnek! (tehát valóban releváns legyen az oldalra nézve)
Az itt megadottak az adott kategóriára vonatkoznak.
Tipp:keresőoptimalizálás alapok megismeréséhez látogasson el a http://startuzlet.hu/blog/keresooptimalizalas_alapok.html oldalunkra. További hasznos információk a keresőoptimalizálás témakörében a http://startuzlet.hu/oktatas címen olvasható.
Keywords
Keywords információ mára a nagyobb keresőkben gyakorlatilag értelmét vesztette. Használata, helyes kitöltése manapság csak a kisebb keresők miatt lehet érdekes. Egy biztos, sok energiát pazarolni ennek az értéknek a kitöltésére nem szabad, de semmit nem veszthet vele, ha kitölti. Rosszabb legalábbis biztos nem lesz a helyezése.
A Google és a nagyobb keresők egészen más szempontokat vesznek figyelembe, mint holmi egyszerű, a weboldal tulajdonosa által meghatározható kulcsszó lista. Gondoljon csak bele, milyen megtévesztően és hibásan működnének ezek a keresők, ha erre a listára hagyatkoznának a keresési találatok listázásakor. A keresők szerencsére okosabban működnek: az oldal tartalmát elemzik, és különböző szempontok alapján ők maguk döntik el, hogy milyen kulcsszavak jellemzőek egy oldalra.
Az itt megadottak az adott kategóriára vonatkoznak.
Tipp:keresőoptimalizálás alapok megismeréséhez látogasson el a http://startuzlet.hu/blog/keresooptimalizalas_alapok.html oldalunkra. További hasznos információk a keresőoptimalizálás témakörében a http://startuzlet.hu/oktatas címen olvasható.
Haladó beállítások
Baloldal elejére html kód
Az adott kategória publikus felületen történő kiválasztását követően megjelenítendő kód magadásának lehetősége.
Baloldal végére html kód
Az adott kategória publikus felületen történő kiválasztását követően megjelenítendő kód magadásának lehetősége.
Jobboldal elejére html kód
Az adott kategória publikus felületen történő kiválasztását követően megjelenítendő kód magadásának lehetősége.
Tipp: 2 hasábos megjelenés esetén ne adjon meg jobb oldalon megjeleníteni kívánt kódot.
Jobboldal végére html kód
Az adott kategória publikus felületen történő kiválasztását követően megjelenítendő kód magadásának lehetősége.
Tipp: 2 hasábos megjelenés esetén ne adjon meg jobb oldalon megjeleníteni kívánt kódot.