Menü
Kérdése van?
06 30 535 2181
Üzenetküldés

Adatok

Az általános beállítások elvégzésére szolgáló menüpont, melynek keretén belül a webáruház működése folyamán használandó számos funkció, és szolgáltatás működésének módja megadható.

Webáruház beállítások

A felület eléréséhez a webáruház adminisztrációs felületén kattintson bal oldali menüsortban a Beállítások > Alapvető működés menüpontra.

Név

Webáruház elnevezése határozható meg, mely a webáruház publikus felületén a fejlécében kerül megjelenítésre.

Példa: Műszaki cikkek webáruháza

Tipp: az itt megadott név fog szerepelni a webáruház rendszer által kiküldött értesítő levelek feladójaként, ezért törekedjen a rövid, speciális karakterek mentes név megadására.

Leírás

A webáruház kínálatának rövid, szöveges ismertetése.

A webáruház publikus felületén a fejlécben a név alatt jelenik meg.

Példa: Mosogató gépek, és kiegészítők széles választéka.

E-mail

A webáruház rendszer által, az adminisztrátor részére küldendő rendszer üzenetek az itt megadott e-mail címre kerülnek kiküldésre.

Az itt megadott e-mail cím meg fog jelenni a megrendelők részére küldött levelek küldőjeként is.

Tipp: valós, olyan e-mail címet adjon meg, amelyet rendszeresen el tud érni. A levelek ellenőrzése alkalmával a SPAM szűrőjét is minden esetben ellenőrizze, előfordulhat hogy kiszolgálója levélszemétként érzékeli.

E-mail küldés központi e-mail címről

Amennyiben nem használ saját domain névhez tartozó e-mail címet, kapcsolja be ezt a lehetőséget.

Alapértelmezett ÁFA

A termékek feltöltésekor az alapértelmezett áfával kerülhetnek rögzítésre a termékek. Amennyiben egy, vagy több termék/termékkör áfa tartalma eltér egymástól, a termék adatlapon az adott termékre vonatkozóan módosítható az áfa mértéke.

Minimális rendelési összeg

Beállítható, hogy a megendelés csak egy adott összeg felet legyen leadható.

Ha a kosárba helyezett termékek értéke nem éri el a megadott összeget, a rendszer jelzi a vásárló részére a minimális rendelési értéket.

Termék db/oldal

A webáruház publikus felületén a termékek lista nézetben történő megtekintés alkalmával megjelenítendő darabszám megadásának lehetősége. Az itt megadott darabszámú termék megjelenítését követően lapozással tekinthetőek meg a további termékek.

Alapértelmezett termékkép

Az itt feltöltött kép kerül megjelenítésre abban az esetben ha nem tölt fel egy termékhez termékképet.

Termékkép vízjel

Termékképek vízjelezési lehetősége. A vízjelként feltöltött kép akár átlátszó PNG is lehet.

A vízjel csak az utána feltöltött termékek képeire kerül rá, a jobb alsó sarokba.

A vízjel tömegesen elhelyezhető az eddig feltöltött termékképekre, a kérvényezés a vízjel feltöltés alatt lehetséges, de kiemelten kérjük, hogy a kérvényezés előtt tesztelje a vízjelet, hogy biztosan megfelelően jelenik-e meg, mert a folyamat nem visszafordítható, a vízjel nélküli képeket nem tároljuk.

Nem javasolt a funkció használata, a hirdetési rendszerek szinte mindegyike vízjel nélküli képek használatát várja el.

Google Webmaster Tools (Google Search Console)

Google Webmaster Tools használatához Googe Account szükséges. Ha még nem rendelkezik Google accounttal, akkor a "Statisztika: Google Analytics beállítások és alapok" című segédlet elején megtudhatja, hogy regisztrálhat egyet.

Ha már rendelkezik Google Accounttal, akkor látogassa meg a következő webhelyet:

http://www.google.com/webmasters/tools?hl=hu

Itt jelentkezzen be a jobb oldalon található űrlap kitöltésével.

Google Webmaster Tolls beállítására vonatkozó blog bejegyzésünk megtekintéséhez kattintson ide.

Alapértelmezett nyelv

A webáruház publikus felületének alapértelmezett nyelve.

Tipp: amennyiben több nyelven működteti az áruházat feltétlenül helyezzen el nyelvválasztó dobozt. Beállítások > Oldalsó dobozok.

Alapértelmezett magyar nyelv elrejtése a nyelvválasztó dobozból

Az alapértelmezett nyelv elrejtésének lehetősége a nyelvválasztó dobozból.

Tipp: az opció használatával, és egy "alternatív magyar nyelv" rögzítését követően a rendszer alapértelmezett szövegeit, üzeneteit átírhatja, módosíthatja.

Sitemap elérhetőség

A sitemap segítségével a keresőrobotok könnyen feltérképezik webáruháza tartalmát.

A sitemap elérése minden esetben az alábbi formában lehetséges: http://azondomainneve.hu/sitemap.xml

Tipp: ezt az url címet kell megadnia Webmaster Tools webhelytérkép címének kérése alkalmával.

Árukereső WebAPI kulcs

Árukereső Megbízható bolt program használatához szükséges WebAPI kulcs rögzítését ebben a mezőben kell elvégezni.

Árukereső Megbízható Bolt program beállításához szükséges információk megtekintéséhez kattintson ide.

Google

A Google Analytics segítségével láthatja, hogy a felhasználók hogyan találtak rá webhelyére, hogyan használták azt, és hogy hogyan lehetne javítani a látogatói élményt. Ezen adatok alapján javíthatja a webhellyel kapcsolatos befektetések megtérülését, növelheti a konverziók számát, és több pénzt kereshet a weben keresztül.

A Google Analytics használata havi 5 millió oldalmegjelenésig ingyenes. Ha több, mint 5 millió oldalmegjelenítés történik weboldalán, akkor rendelkeznie kell Google AdWords fiókkal, hogy használhassa a Google Analyticset.

A StartÜzlet kiegészítőjeként több Google által szolgáltatott eszköz kerül bemutatásra. A Google szolgáltatásokra való feliratkozás előtt regisztrálni kell egy Google accountot. Ha még nem rendelkezik Google accounttal, akkor ajánlatos egy Google Mail account létrehozása.

Google Alanytics beállítására vonatkozó blog bejegyzésünk megtekintéséhez kattintson ide.

SEO - keresőoptimalizálás

Title

A keresők találati listáján ez a "kattintható", általában kékkel írt és aláhúzott kiírás.
Hossza lehetőleg legyen 5-10 szó. Ne cégnévvel, hanem az adott oldal, termék legfontosabb kulcsszavával kezdődjön, és csak arról szóljon, ne általános dolgokról, nyitólapon pedig a vállalkozás legfontosabb tevékenységeivel (a nyitólapon tehát már elfogadható az általánosabb szóhasználat).

Az itt megadottak globálisan az egész áruházra vonatkoznak.

Tipp:keresőoptimalizálás alapok megismeréséhez látogasson el a http://startuzlet.hu/blog/keresooptimalizalas_alapok.html oldalunkra. További hasznos információk a keresőoptimalizálás témakörében a http://startuzlet.hu/oktatas címen olvasható.

Description

A keresőkben a találati listákon lehet, hogy ez a szöveg jelenik meg (a Google például más forrást is használhat a találati listán a description meta tag helyett), ezt látja a felhasználó, tehát azon túl, hogy a keresők nagy része figyelembe veszi az itt leírtakat, még a felhasználót is befolyásolhatja abban, hogy ránk kattintson. 250 karakter legyen maximum, és ne tartalmazzon olyan szavakat, amelyek az adott oldalon nem is szerepelnek! (tehát valóban releváns legyen az oldalra nézve)

Az itt megadottak globálisan az egész áruházra vonatkoznak.

Tipp:keresőoptimalizálás alapok megismeréséhez látogasson el a http://startuzlet.hu/blog/keresooptimalizalas_alapok.html oldalunkra. További hasznos információk a keresőoptimalizálás témakörében a http://startuzlet.hu/oktatas címen olvasható.

Keywords

Keywords információ mára a nagyobb keresőkben gyakorlatilag értelmét vesztette. Használata, helyes kitöltése manapság csak a kisebb keresők miatt lehet érdekes. Egy biztos, sok energiát pazarolni ennek az értéknek a kitöltésére nem szabad, de semmit nem veszthet vele, ha kitölti. Rosszabb legalábbis biztos nem lesz a helyezése.

A Google és a nagyobb keresők egészen más szempontokat vesznek figyelembe, mint holmi egyszerű, a weboldal tulajdonosa által meghatározható kulcsszó lista. Gondoljon csak bele, milyen megtévesztően és hibásan működnének ezek a keresők, ha erre a listára hagyatkoznának a keresési találatok listázásakor. A keresők szerencsére okosabban működnek: az oldal tartalmát elemzik, és különböző szempontok alapján ők maguk döntik el, hogy milyen kulcsszavak jellemzőek egy oldalra.

Az itt megadottak globálisan az egész áruházra vonatkoznak.

Tipp:keresőoptimalizálás alapok megismeréséhez látogasson el a http://startuzlet.hu/blog/keresooptimalizalas_alapok.html oldalunkra. További hasznos információk a keresőoptimalizálás témakörében a http://startuzlet.hu/oktatas címen olvasható.

Facebook

Facebook pixel

A megfelelő Facebook pixel működéshez ebben a mezőben rögzítse a pixel azonosítót.

További információk a Facebook pixel használatához ide kattintva érhetőek el.

Terméklista Facebookhoz

A lekérés pillanatában az aktuális termék listát tartalmazó, a Facebook által elvárt formátumot tartalmazó feed.

Facebook admin azonosító

A Facebook hozzászólás engedélyezésével minden termékadatlap végén megjelenítésre kerül Facebook profillal történő hozzászólási lehetőség. A hozzászólásokat az Admin azonosító mezőben megadott adminisztrátorok moderálhatják.

Admin azonosító

Számokból álló Facebook admin azonosító, vesszővel elválasztva több is megadható.

Facebook hozzászólások termékadatlapokon

A check box bejelölésével engedélyezhető a Facebook profillal történő hozzászólás a termékadatlapon.

Facebook belépés engedélyezése

A funkció engedélyezésével a felhasználók Facebook fiók belépéssel is leadhatják rendeléseiket.

Hűségprogram

A pontgyűjtés engedélyezése után megadható a pontgyűjtésre vonatkozó általános százalék.

Az általános százalék mezőben meg kell adnia, hogy a termék árának hány százaléka legyen jóváírva, alapértelmezett valutában.
A termékek árának ennyi százaléka lesz jóváírva a vásárlónak hűségpontként, mely utána 1 alap valutát ér. Tehát Ft esetén 1 pont = 1 Ft. A hűségpontok csak teljesített állapotú rendelések után járnak.

Példa: 1 000 Ft-os terméknél, és 0.5 általános százaléknál teljesített állapotú rendelések után 5 hűségpont jár, melyet a vásárló 5 Ft-os kuponként felhasználhat következő rendelésénél.

A szállítási díjak után nem jár pont. A termékek adatlapján akár egyesével megadható egyedi százalék, vagy fix pont.

További tudnivalók a hűségprogram használatához ide kattintva érhetőek el.

Ez az oldal cookie-kat használ. A böngészés folytatásával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk. További információ » Rendben